فایبرگلاس چیست؟

فایبرگلاس نوعی پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه ساخته می شود. امروزه اکثر کارخانه ها در دنیا مخازن آب و اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس عایق نموده و از پوسیدگی و ازبین رفتن مخازن وضررهای ناشی از آن جلوگیری می کنند. ولی از دیگر ویژگی های فایبرگلاس سبک و مستحکم بودن آن است که موجب تولید انواع قطعات از جنس فایبرگلاس از جمله: انواع ایرانیتها، اتاقک ها، سپر انواع خودروها، سیلوهای سیمان، مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید، سپتیک تانکها، چربی گیرها و … شده است.

سقف کاذب فایبرگلاس

فایبرگلاس، کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده ی تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. فایبرگلاس در ساخت مخازن نیز بکار می رود. انواع رزین ها در ساخت مخازن فایبرگلاس پلی استر، وینیل استر و اپوکسی می باشند. پلی استرها در برابر خوردگی ضعیف بوده و وینیل استرها دارای مقاومت خوبی در برابر خوردگی بوده و اپوکسی در برابر  خوردگی و دما مقاوم می باشد. چگالی فایبرگلاس در حدود ۱۸۵۰-۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. کامپوزیتها یا قطعات فایبرگلاس محتوی یک نوع یا بیشتر از الیاف تقویت کننده اند که توسط یک رزین ( ماتریس ) احاطه می شوند. در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد مغزی ( مانند فوم ها و … ) موجب افزایش قابل توجه مدول مقطعی در قطعات کامپوزیت می شود. استفاده از مواد مغزی موجب افزایش سفتی و سختی قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت می شود. قطعات کامپوزیتی دارای مواد مغزی می توانند با یک طرف و یا دو طرف سطح صاف و صیقلی به شکل ساندویچ تولید شوند. الیاف تقویتی دارای نقش اصلی در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت هستند که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه؛ الیاف آرامید؛ الیاف کربن؛ کولار و غیره هستند، که الیاف های مذکور خود دارای اشکال و انواع مختلفی می باشند. متداولترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده در صنایع الیاف شیشه ای می باشند. متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع بوده و از انواع دیگر می توان  اپوکسی ها؛ وینیل استرها ؛ فنولیک ها و غیره را نام برد.

قایق فایبرگلاس
لوله فایبرگلاس

مواد اولیه صنایع فایبرگلاس عبارتند از:
رزین های پلی ‏استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک
رزین وینیل استر
رزین اپوکسی
• شتاب دهنده کبالت و سرب
• هاردنر اپوکسی و UP
• اروزیل
• تیتان
• الیاف شیشه سوزنی و حصیری
• کربنات کلسیم

بدنه فایبرگلاس خودرو
مخازن
استخرفایبرگلاس

فروش رزین با کیفیت ماستیک با کد های 610 کهر شرکت صنایع شیمیایی بوشهر
با بهترین کیفیت – بدون واسطه و مستقیم
تلفن فروش : آقای مهندس بیات 09120179639
تلفن فروش : خانم مهندس راد 09033229935 – 09033229936

مقالات

اتاقکاروزیلاصالتاصالت محصولالیاف شیشهالیاف شیشه حصیریالیاف شیشه سوزنیاولین تولید کنندهاولین کارخانه تولید رزین در ایرانایرانیتبرند کهربوشهربرندکهرپخشپخش رزینپخش رزین پلی استرپخش رزین مبلسازیپخش رزین مجسمه سازیپخش کننده رزینپخش کننده عمده رزینتولید چسبتولید رزینتولید رزین پلی استرتولیدکنندگانتیتاندفتر مرکزی پخش کننده رزینرزینرزین اپوکسیرزین اپوکسی فایبرگلاسرزین اتاقکرزین ایرانیترزین پلی استررزین پلی استر غیر اشباعرزین پلی استر فایبرگلاسرزین چسبرزین چوبرزین ساخت چربی گیرهارزین ساخت سپتیک تانکهارزین سنگ تراورتنرزین سنگ مصنوعیرزین شناورسازیرزین فایبرگلاسرزین فایبرگلاس کهررزین قالب ریزیرزین کامپوزیترزین لقمه سابرزین لولهرزین ماستیکرزین مبلسازیرزین مجسمه سازیرزین مجسمه کوچکرزین مخازن اسیدرزین ونیل استر فایبرگلاسسپر خودروسهمیه بر اساس آمار تولیدسیلوهای سیمانصنایع چرم مصنوعیصنایع داروییصنایع دریاییصنایع شیمیایی بوشهرصنایع هوا و فضاصنایع هواییضمانت محصولکارخانه پخش کنندهکارخانه پخش کننده رزینکارخانه تولید رزینکربنات کلسیمکیفیت محصولواحد های تولیدی

1 دیدگاه

  • ,,سلام و خسته نباشید. من قایق ساز هستم و در محدوده بوشهر هستم. و مرتب نیاز به رزین دارم. اما وقتی زنگ میزنیم برای کارخانه. و یا دلتر فروش پیش اقای راستگو. قیمتی میده که از بازار بالاتره.

    و در کل شما نمایندگی رسمی هم ندارید تو سطح استان و رزینها متفرقه دست دلال هست و کلا اصلا حساب چتاب خاصی نداره و هر ساعت قیمت غیر اصولی به ما پیشنهاد میشه.

    چندصد تا قایق سازی و لنج سازی هست. تو سطح استان. و متاسفانه بخاطر یک سری بد قولیها و لساد در کارخانه. ،، ملت به استفاده از رزین پلیمر ایران روی اوردن که نصبت به رزین کهر باکیفت تر و ارزانتره. و هر ساعت تا تقی به توقی میخره. رزین رو گرون نمیکنند

    لطفا پی گیری کنید شرکت کهر. میتونه از اینی که هست بهتر باشه

    09171791996

    09174015420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *