تعریف فایبرگلاس و یا کامپوزیت های پلیمری

برای ساخت قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت پلیمری در شرکت فایبرگلاس از موادی پوششی به نام نفت و پشم شیشه استفاده می شود. در واقع می توان گفت که از پشم شیشه به عنوان موادی برای تقویت کننده و از پلیمر به منظور موادی برای زمینه استفاده می کنند.

به منظور افزایش مدول مقطعی در قطعه های کامپوزیتی از مواد مغزی به مانند فوم ها استفاده می کنند که استفاده از این مواد مغزی، سفتی و همچنین سختی قطعه های فایبرگلاس را افزایش می دهد و این قطعات می توانند به صورت یک طرف یا دو طرف به صورت سطحی صاف و صیقل خورده باشند و به شکل ساندویچ تولید گردند.

نقش اصلی الیاف های تقویت کننده چیست؟

الیاف های تقویت کننده که توسط شرکت فایبرگلاس در ساخت قطعات فایبرگلاس مورد استفاده قرار می گیرند، نقش اصلی را به منظور ایجاد استحکام و همچنین مقاومت قطعه های کامپوزیتی دارند که برخی از آن ها شامل الیاف کربن، الیاف شیشه، الیاف آرامید و مانند این ها می شود که تمامی این الیاف ها شکل ها و انواع گوناگونی را دارا می باشند. متداول ترین و رایج ترین نوع مصرفی از الیاف های تقویت کننده در صنایعی مانند الیاف شیشه ای می باشد.

نقش رزین چیست ؟

ساخت قطعات فایبرگلاس و یا همان کامپوزیت های پلیمری که در شرکت فایبرگلاس انجام می شوند، از یک نوع و یا بیشتر از یک نوع از الیاف های تقویت کننده را دارا می باشند که به وسیله یک رزین یا ماتریس احاطه شده اند. چگالی این مواد در محدوده ۱۸۵۰ الی ۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

در کامپوزیت ها، رزین در مقایسه با سایر مواد سهم زیادتری را به خود اختصاص داده است و دو نقش را ایفا می کند. نقش اول نگهدارنده و یا تثبیت کننده محل های الیاف تقویتی می باشد و نقش دوم به این صورت می باشد که اگر به قطعه نیرو وارد شود، سبب توزیع و پخش شدن تنش در تمامی سطح می شود.

به عنوان متداول ترین و بیشترین رزین مصرفی در صنعت فایبرگلاس، می توان به رزین پلی استر از نوع غیر اشباع اشاره کرد. برای ذکر انواع دیگر می توان فنولیک، اپوکسی، وینیل استر و مانند این ها را نام برد.

موارد استفاده از فایبرگلاس چیست ؟

بیشتر کارخانه ها از شرکت فایبرگلاس، قطعات کامپوزیتی را برای عایق کردن مخزن های آب و اسید خود خریدارای می کنند که در این صورت از ایجاد پوسیدگی، از بین رفتن مخزن ها و همچنین ضرر ها و آسیب های ناشی از آن جلوگیری می شود.

از خصوصیات خوبی که در ساخت قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت های پلیمری رعایت می شود می توان به سبک و در عین حال مستحکم بودن آن اشاره کرد که سبب تولید قطعه های زیادی از جنس فایبرگلاس شده است که برای مثال باید بگوییم سپر انواع ماشین ها، انواع مختلفی از ایرانیت ها، مخزن هایی که از مایعاتی مانند اسید و … نگه داری می کنند، از این جنس می باشند.

تیم تخصصی شرکت صنایع شیمیایی بوشهر نماینده برند با سابقه کهر بوشهر، آماده خدمت رسانی بهینه به شما خریداران عزیز انواع رزین پلی استر غیراشباع و ژلکوت می باشد. ما اعتقاد داریم شما شایسته بهترین کیفیت می باشید تا همواره محصولی شایسته با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب تولید کنید.

تماس با کارشناسان فروش شرکت صنایع شیمیایی بوشهر:

مدیریت فروش: مهندس علیرضا بیات

09120179639

کارشناس فروش: مهندس فرشته راد

09033229936

تولیدکنندگان رزینمقالات

اولین تولید کنندهاولین کارخانه تولید رزین در ایراناولین وباسابقه ترین تولیدکننده رزینایزوکهربوشهربرند کهربرند کهر بوشهربرند کهربوشهربرندکهربرندکهربوشهرپخشپخش رزینپخش رزین اصفهانپخش رزین ایرانپخش رزین پلی استرپخش رزین تهرانپخش رزین در ایرانپخش رزین شناور سازیپخش رزین قایق سازیپخش رزین کامپوزیتپخش رزین لنج سازیپخش رزین مبلسازیپخش رزین مجسمه سازیپخش عمده رزین در ایرانپخش کننده رزینپخش کننده عمده رزینپخش کننده عمده رزین کارخانه پخش کنندهپلی استرپلی استر اورتوفتالیکپلی استر پوست پولیشپلی استر غیراشباعپلی استر مرغوبپلی استر معرقپلی استراورتوفتالیکپلی استربراقپلی استرشفافپولیش پلی استرپولیشی کهرتسقیط مالیات واحدهای تولیدیتولیدتولید چسبتولید رزینتولید رزین پلی استرتولید عمده رزینتولید کننده اصلی رزینتولید ملیتولیدرزینتولیدکنندگانتولیدکنندهرزین آمین دارکهربوشهررزین ایزوفتالیک کهررزین برندکهررزین پلی استررزین پلی استر اشباعرزین پلی استر ایزوفتالیکرزین پلی استر شفافرزین پلی استر غیر اشباعرزین پلی استر غیراشباعرزین پلی استر فایبرگلاسرزین پلی استر مجسمه سازیرزین چسب کهربوشهررزین فایبرگلاسرزین فایبرگلاس کهررزین کهررزین کهربوشهررزین ماستیک کهررزین ماستیک کهر بوشهررزین ماستیک کهربوشهررزین مبلسازی کهررزین مجسمه سازی کهررنگ آمیزی مجسمه پلی استرسابقه تولید 35سالهسهمیه بر اساس آمار تولیدفایبرگلاسفایبرگلاس چیستفروش عمده پلی استر غیراشباعفروش عمده رزین رزین پلی استرفروش عمده رزین فایبرگلاسقیمت رزین پلی استرکارخانه تولید رزینکتاب تولید با فایبرگلاسکهرکهر بوشهرکهربوشهرمقایسه کیفیت رزین تولیدینمایندگی کهرهیبرید پلی استر و اپوکسیواحد های تولیدی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *