انواع رزین مجسمه سازی: اکریلیک

رزین اکریلیک ترموپلاستیک است یعنی جزو دسته‌ای از پلاستیک‌هاست که می‌توان آن را به طور مکرر گرم کرده ومورد دستکاری قرار داد. از طرف دیگر، رزین‌ پلی‌استر و اپوکسی جزو پلاستیک‌های ترموست هستند یعنی وقتی در معرض گرما قرار می‌گیرند. سخت می‌شوند و دیگر نمی‌توان آنها را آب کرد.اکریلیک معمولا ترکیبی است از یک پلیمر اکریلیک، یک‌پودر خشک، مونومر متیل متاکریلات، مایعی رقیق و سخت‌کننده‌ی پراکسید آلی است.برای ساختن بعضی از اشیا نیاز است تا از پرس هیدرولیک یا اتوکلاو استفاده شود تا حباب‌های هوایی که به خاطر واکنش‌های گرماده به وجود آمده‌اند، بیرون رانده شوند. غبار این رزین همانند مونومر و بخار آن سمی است.و پراکسید آلی هم بسیار سمی و خطرناک است طوری که بعضی از آنها قابلیت انفجار دارند و بعضی دیگر نیز در صورت نفوذ در چشم باعث نابینایی می‌شوند.

انواع رزین مجسمه سازی : رزین پلی‌استر

رزین پلی‌استر، یک‌ مایع چسبناک و شفاف است که با مقدار مشخصی از یک کاتالیست
قوی ترکیب می‌شود که متعاقباً دمای آن بالا می‌رود (و اگر زیاد اضافه کنید، احتمال بروز سردرد و سرگیجه وجود خواهد داشت). پلی‌استر ماده‌ای همه‌کاره است که برای روکش‌ کردن، قالب‌گیری و ساختن اشیا و معمولاً همراه با پارچه‌های فایبرگلاس مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی‌استر به اندازه‌ی اکریلیک شفاف نیست و کمی به رنگ زرد تمایل دارد. همچنین، پلی‌استر و کاتالیست آن بسیار سمی هستند و بوی بسیار بدی هم دارند.

انواع رزین مجسمه سازی : رزین اپوکسی

رزین اپوکسی نیز عملکرد مشابهی دارد. اپوکسی بوی بدی ندارد اما خودش و ماده‌ی سخت‌کننده‌ی همراه آن حساسیت‌زا هستند یعنی بعد از قرار گرفتن در معرض این ماده ممکن است واکنش‌هایی آلرژی را بروز دهید.بعضی از سخت‌کننده‌ها حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند.
اپوکسی مانند اکریلیک کاملاً بی‌رنگ و شفاف نیست و در برابر نور خورشید (UV)
نیز مقاومتی ندارد اما در مورد پارچه‌های دارای تکنولوژی پیشرفته مانند Kevlar و گرافیت، عملکرد بهتری نشان می‌دهد.تقریباً از تمامی رنگ‌دانه‌های خشک می‌توان برای رنگ دادن به رزین‌ها استفاده کرد. همچنین رنگ‌های مخصوص پلی‌استر نیز در بازار یافت می‌شوند.
رنگ را می‌توان شفاف یا کدر کرد – از اکریلیک برای قالب‌گیری ورق‌های پلی متیل متاکریلات و مواد شفاف دیگر نیز استفاده می‌شود.
در هنگام استفاده از این مواد بسیار دقت به خرج دهید؛
این مواد بیشتر از اینکه هنری باشند، موادی صنعتی هستند و باید آگاه باشید که چطور از خود در برابر خطرات آنها حفاظت کنید.
اگر تجهیزات و تبحر لازم برای استفاده از این مواد را ندارید، بهتر است به دنبال گزینه‌های دیگری (مانند برون‌سپاری) باشید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
راه های ارتباطی:
مهندس علیرضا بیات 09120179639
مهندس فرشته راد 09033229935الی36
کانال تلگرام Resins_kahar
پست الکترونیکی 
resinpoli@gmail.com
اینستاگرام Resins_kahar
آدرس شرکت خیابان ولیعصر بالاترازپارک ساعی پلاک 2404 کدپستی 1434764111طبقه سوم شرکت صنایع شیمیایی بوشهر

تولیدکنندگان رزینمقالات

اپوکسیاپوکسی چوباپوکسی کفاپوکسی و فولاداستحکام کششی اپوکسیپایداری ابعادی رزین اپوکسیپایین بودن جمع شوندگی پخت اپوکسیپخت اولیه رزین اپوکسیپخت رزین اپوکسیپخت نهایی رزین اپوکسیپخش رزین پلی استرپلی استرپلی استر اورتوفتالیکپلی استر پوست پولیشپلی استر غیراشباعپلی استراورتوفتالیکپلی بوتیلن ترفتالاتپلی رزینپلیمر چیستپلیمر ضد اتشپلیمرهای گرما سختتولید رزین پلی استرچسبندگی رزین اپوکسیرزینرزین اپوکسیرزین اپوکسی با ویسکوزیته پایینرزین اپوکسی بدلیجاترزین اپوکسی زیورآلاترزین اپوکسی شفافرزین اپوکسی فایبرگلاسرزین اپوکسی کامپوزیترزین پلی استررزین پلی استر اشباعرزین پلی استر ایزوفتالیکرزین پلی استر شفافرزین پلی استر غیر اشباعرزین پلی استر غیراشباعرزین پلی استر فایبرگلاسرزین پلی استر مجسمه سازیرنگ آمیزی مجسمه پلی استرزمان قابل اعمال برای رزین اپوکسیساختار شیمیایی اپوکسیساختمان شیمیایی رزین اپوکسیعایق عالی الکتریسیته رزین اپوکسیفروش عمده پلی استر غیراشباعفروش عمده رزین رزین پلی استرقیمت رزین اپوکسیکار با رزین اپوکسیکاربرد رزین اپوکسیکاربردهای رزین اپوکسیمقاومت شیمیایی رزین اپوکسیمقاومت فیزیکی و شیمیایی پلیمرهاردنر اپوکسیهیبرید پلی استر و اپوکسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *