رزین پلی استر غیر اشباع، از جمله رزین‌های پر مصرف و از نوع پلیمرهای ترموست می‌باشد که به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی رزین پلی استر غیر اشباع از نوع ارتوفتالیک و دیگری رزین پلی استر غیراشباع از نوع ایزوفتالیک است. تفاوت در این دو رزین اغلب در چگونگی سطح مقاومت شیمیایی و دوام فیزیکی است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. گفتنی است که مهمترین کاربرد رزین پلی استر غیر اشباع در تولید و مصرف پلاستیک‌های تقویت شده می‌باشد، علاوه بر آن در پروسه‌های گوناگونی نظیر لایه گذاری به شیوه دستی، ریخته‌گری، پالتروژن، صنایع مختلف، تولید آثار هنری و نظایر این‌ها نیز کاربرد دارد.

چگونگی روند تولید رزین پلی استر

پلی استرها اغلب از واکنش یا تأثیر‌پذیری همزمان گلیکولها و اسیدهای آلی دو ظرفیتی که به صورت یک دسته دوگانه از کربن می‌باشند، تولید می‌شوند. بدین ترتیب با واکنش اسید و گلیکول، آب حاصل از این ترکیب خارج شده و زنجیرهای استر به وجود می آیند. در پی آن پلیمر حاصل شده در یک نوع حلال آلی مانند مونومر استایرن، متیل متاکریلات، وینیل تولوئن و یا آلفا متیل استایرن ادغام و حل می‌شود. رزین پلی استر غیر اشباع در تمام دنیا کاربردهای بسیاری دارد. همانطور که عنوان شد، ماده اصلی  پلیمری رزین پلی استر، حاوی اتصالات استری است که از ترکیبات الکلی چند عاملی نظیر گلیکول و اسید فوماریک به وجود می‌آید. بدین ترتیب با تحت کنترل درآوردن اسیدهای اشباع و غیر اشباع ، میزان دما، کاتالیستها، شاخه‌های گوناگون رزین را می‌توان تولید نمود که هر یک کاربردهای متفاوتی را دارا می‌باشند. از جمله کاربردهای مهم رزین پلی استر غیر اشباع می‌توان به  تأثیر آن در ساخت مجسمه، خلق اشیای تزیینی، سنگ‌های قیمتی و کارهای صنعتی اشاره کرد. ترکیب رزین پلی استر با هاردنر، ژله‌ای سفت و خشک را به وجد می‌آورد. بدین ترتیب با سفت شدن رزین و فشردگی مولکول‌های آن، مقداری از رزین تبخیر شده و از حج آن کاسته می‌شود. گفتنی است که پلی استر خشک شده را نمی‌توان مجدد به حالت مایع بازگرداند. برای به تاخیر انداختن در خشک شدن رزین، می‌توان چند قطره‌ای به آن کاتالیزور افزود.  قابل ذکر است که مناسب‌ترین درجه حرارت جهت کار با پلی استر، دمای ۲۰ درجه می‌باشد.
رزین پلی استر به دلیل خاصیت چسبندگی بسیار بالا به راحتی به اجسام چوبی می‌چسبد که برای عدم چسبندگی آن می‌توان قبل از استفاده از رزین، قالب مورد نظر را آغشته به پارافین و یا فیلم نمود.

انواع رزین پلی استر غیر اشباع:
– رزین پلی استر غیر اشباع ارتوفتالیک


کارکرد این نوع رزین اغلب برای مصارف عمومی است. قابل ذکر است که از این نوع رزین بیشتر جهت لایه گذاری صفحات کامپوزیت، تولید و تعمیر کشتی، تولید فایبرگلاس، تولید و ساخت لوله‌های صنعتی، ساخت سنگ‌های زینتی و موارد اینچنینی قابل استفاده است. این نوع رزین اگرچه بیشتر برای مصارف عمومی کاربرد دارد، اما دارای انواع مختلف است که به شرح خلاصه‌ای از آن می‌پردازیم.

– رزین پلی استر غیر اشباع ایزوفتالیک:


پلی استر غیر اشباع ایزوفتالیک به نسبت رزین غیراشباع ارتوفتالیک، از خاصیت دوام فیزیکی و مقاومت بیشتری در برابر تغییرات شیمیایی برخوردار است. از رزین پلی استر غیراشباع ایزوفتالیک اغلب درکارهای فنی و مهندسی بهره گرفته می‌شود اما به طور کلی هر دو رزین غیر اشباع دارای کارکردهای یکسانی دارند.

خرید رزین پلی استر کهر بوشهر از طریق تماس با کارشناسان فروش:

مهندس بیات: 09120179639

مهندس راد: 099033229936



مقالات

اورتوفتالیکاولین کارخانه تولید رزین در ایرانایزوایزو فتالیکایزوفتالیکایزوفتالیکپایزوکهربوشهرپخشپخش اورتوفتالیکپخش رزینپخش رزین اصفهانپخش رزین ایرانپخش رزین پلی استرپخش رزین تهرانپخش رزین در ایرانپخش رزین شناور سازیپخش رزین مبلسازیپخش رزین مجسمه سازیپخش رزین مشهدپخش عمده رزین در ایرانپخش کنندهپخش کننده اصلی رزینپخش کننده رزینپخش کننده رزین ایرانپخش کننده عمده رزینپخش کننده عمده رزین کارخانه پخش کنندهپلی استر اورتوفتالیکپلی استراورتوفتالیکدفتر مرکزی پخش رزیندفتر مرکزی پخش کننده رزینرزینرزین آمین داررزین آمین دارکهربوشهررزین اپوکسیرزین اپوکسی بدلیجاترزین اورتوفتالیکرزین اورتوفتنالیکرزین ایزوفتالیکرزین ایزوفتالیک کهررزین ایزوفتایکرزین بخش های الکترونیکرزین پشت سنگرزین پلی استررزین پلی استر ایزوفتالیکرزین پلی استر غیر اشباعرزین پلی استر مجسمه سازیرزین پولیشیرزین چاپ سه بعدیرزین چسبرزین چوبرزین دو جزییرزین دوستدار محیط زیسترزین رنگرزین زیستی خودمات شویندهرزین سازیرزین سپر خودرورزین سنگرزین سنگ تراورتنرزین سنگ مصنوعیرزین سینک مصنوعیرزین شناورسازیرزین صفحه نمایش تلوزیونرزین صنایع دریاییرزین صنایع شیمیایی بوشهررزین فایبرگلاسرزین فایبرگلاس کهررزین قالب ریزیرزین کامپوزیترزین کشتی سازیرزین کهررزین گوشی های هوشمندرزین لقمه سابرزین لولهرزین ماستیکرزین ماستیک کهر بوشهررزین مبلسازیرزین مجسمه سازیرزین مجسمه کوچکرزین مخازن اسیدرزین مدارهای چاپیرزین مقاوم در برابر اتشرزین های بازیافت شدهرزین های سخت شوندهقیمت ایزوفتالیکقیمت عمده رزینقیمت عمده رزین مجسمه سازی از کارخانهکارخانه پخش کنندهکارخانه پخش کننده رزینمد در صنعت رنگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *