فایبرگلاس نوعی پوشش است که از مواد نفتی و پشم شیشه ساخته می شود. امروزه اکثر کارخانه ها در دنیا مخازن آب و اسید خود را با استفاده از فایبرگلاس عایق نموده و از پوسیدگی و ازبین رفتن مخازن وضررهای ناشی از آن جلوگیری می کنند. ولی از دیگر ویژگی های فایبرگلاس سبک و مستحکم بودن آن است که موجب تولید انواع قطعات از جنس فایبرگلاس از جمله: انواع ایرانیتها، اتاقک ها، سپر انواع خودروها، سیلوهای سیمان، مخازن نگهداری مایعات مختلف از جمله اسید، سپتیک تانکها، چربی گیرها و … شده است. فایبرگلاس، کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است که از پشم شیشه به عنوان ماده ی تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می‌شود. فایبرگلاس در ساخت مخازن نیز بکار می رود. انواع رزین ها در ساخت مخازن فایبرگلاس پلی استر، وینیل استر و اپوکسی می باشند. پلی استرها در برابر خوردگی ضعیف بوده و وینیل استرها دارای مقاومت خوبی در برابر خوردگی بوده و اپوکسی در برابر  خوردگی و دما مقاوم می باشد. چگالی فایبرگلاس در حدود ۱۸۵۰-۲۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. کامپوزیتها یا قطعات فایبرگلاس محتوی یک نوع یا بیشتر از الیاف تقویت کننده اند که توسط یک رزین ( ماتریس ) احاطه می شوند. در بسیاری از کاربردها استفاده از مواد مغزی ( مانند فوم ها و … ) موجب افزایش قابل توجه مدول مقطعی در قطعات کامپوزیت می شود. استفاده از مواد مغزی موجب افزایش سفتی و سختی قطعات فایبرگلاس یا کامپوزیت می شود. قطعات کامپوزیتی دارای مواد مغزی می توانند با یک طرف و یا دو طرف سطح صاف و صیقلی به شکل ساندویچ تولید شوند. الیاف تقویتی دارای نقش اصلی در استحکام و مقاومت قطعات کامپوزیت هستند که تعدادی از انواع آن شامل الیاف شیشه؛ الیاف آرامید؛ الیاف کربن؛ کولار و غیره هستند، که الیاف های مذکور خود دارای اشکال و انواع مختلفی می باشند. متداولترین نوع مصرفی الیاف تقویت کننده در صنایع الیاف شیشه ای می باشند. متداولترین رزین مصرفی در صنایع فایبرگلاس رزین پلی استر غیر اشباع بوده و از انواع دیگر می توان  اپوکسی ها؛ وینیل استرها ؛ فنولیک ها و غیره را نام برد.

مواد اولیه صنایع فایبرگلاس عبارتند از:
رزین های پلی ‏استری ارتوفتالیک و ایزوفتالیک
• رزین وینیل استر
• رزین اپوکسی
• شتاب دهنده کبالت و سرب
• هاردنر اپوکسی و UP
• اروزیل
• تیتان
• الیاف شیشه سوزنی و حصیری
• کربنات کلسیم

تولید کننده رزین پلی استر فایبرگلاس

شرکت صنایع شیمیایی بوشهرتولید کننده با سابقه بیش از 35 ساله در تولید رزین های پلی استری اورتوفتالیک وایزوفتالیک (مخصوص صنایع فایبرگلاس) با بالاترین کیفیت موجود ، با قیمت مناسب و ارسال از نزدیک ترین نمایندگی به شما آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

انواع رزین شامل موارد ذیل میباشد :


مجسمه سازی – مبل سازی – اتاقک های پیش ساخته – وسایل تزئینی – سنگ مصنوعی – ماستیک – فایبرگلاس – مخازن و برج های خشک کن – قطعات اتومبیل – ساخت سنگ ساب (لقمه) – شناور و قایق – لوله و اتصالات GRP – انواع قطعات و پروفیل های کامپوزیتی – ساخت چسب سنگ

تلفن فروش :

آقای مهندس بیات
09120179639
خانم مهندس راد
09033229935
09033229936

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *